STRATEGI

Opdateret 04.07.17

Vores arbejde i Danske Arkitektvirksomheder bygger på branchestrategien ”En ny verden med danske arkitekter” som dækker perioden 2014-2017.

Arkitektur er et af meget få områder, hvor Danmark er i den absolutte internationale elite. Både historisk og i dag. Både store og små virksomheder vinder priser og faglig hæder. Men det er også en forholdsvis lille branche med mange aktører.

Derfor har Danske Arkitektvirksomheder udarbejdet branchestrategien ”En ny verden med danske arkitekter” i samarbejde med en række institutioner, organisationer og virksomheder fra branchen - ud fra et ønske om at skabe fælles fodslag omkring udvalgte temaer og fælles mål.

Stærk forretning

  • Forbedre forretningsmodellen og reducere transaktionsomkostninger
  • Styrke den kommercielle forståelse og fokus
  • Opsøge nye og kendte markeder

Flere alliancer

  • Tidligere ind i byggeprocessen og være en del af byggeriet i hele dets levetid
  • Imødekomme kundernes reelle behov og skabe lange relationer
  • Øge tværfaglighed, styrke samarbejdet med nye og eksisterende aktører

Synlig værdi for andre

  • Demonstrere, dokumentere og kommunikere danske arkitekters styrker unikke værdi i Danmark og verden
  • Forbedre rammevilkår og udbudsregler 
  • Skabe sammenhæng i hele branchen og gøre den endnu mere stolt og stærk

 

Læs mere om indsatsområder, branchens udfordringer og muligheder i strategien ”En ny verden med danske arkitekter”.