Sådan melder du dig ind
Opdateret 02.03.23
Vi skal bruge forskellige oplysninger om dig og din virksomhed ved indmeldelse. Vi skal bl.a. vide, hvem der er kontaktperson fra ledelsen og have en bekræftelse på, at de faglige krav til medlemskab er opfyldt. Her kan du finde de forskellige nødvendige dokumenter, som du skal udfylde og sende til os.
Grundlæggende oplysninger
Du skal udfylde
- et indmeldelsesskema - begæring om medlemskab
- en begæring om professionel ansvarsforsikring og
- et oplysningsskema
Herudover kan du finde en vejledning til udfyldelse af indmeldelsesskemaet. Alle blanketter indsendes som separate vedhæftede filer til medlem@danskeark.dk.
Dokumentation for opfyldelse af krav til medlemskab
For at blive medlem af Danske Arkitektvirksomheder skal mindst én person i virksomhedens ledelse have været fuldtidsbeskæftiget ved arkitektarbejde i mindst fem år. Heraf skal personen i mindst to år have været selvstændig eller have fungeret som ansvarlig leder i en arkitektvirksomhed. Personen skal desuden have en gyldig afgangseksamen. Som dokumentation for dette skal vi bruge en kopi af:
- Curriculum Vitae
- Relevante eksamensbeviser for samme person
Forsikring
Hvis din virksomhed allerede har en professionel ansvarsforsikring skal du også sende:
- Kopi af police for nuværende professionel ansvarsforsikring
- Kopi af opsigelse af nuværende professionel ansvarsforsikring
- Erklæring fra nuværende forsikringsselskab om hidtidigt skadeforløb, uanset om der har været skader eller ej
Medlemskab af DI
Hvis din virksomhed har flere ansatte end dig selv, og/eller flere indehavere, skal virksomheden også være medlem af DI. Danske Arkitektvirksomheder beder DI om at kontakte dig for indmeldelse.
Kontakt
Klaus Juelkert
IT- og medlemschef
medlem@danskeark.dk
T 3283 0500