Proceshjulet

Opdateret 24.03.20

Følg op. Lær af fejl. Gør det bedre næste gang. Jo, jo, men hverdagen kører derudaf og er uundgåeligt styret af deadlines. Derfor glipper det sommetider at hoppe op i helikopteren og se det større perspektiv.

Det kan bare rigtig godt betale sig – på bundlinjen såvel som i arkitekturen – at tvinge sig selv derop. Jævnligt. Vejen til forbedringer, succes, effektivitet, en sjovere arbejdsplads er nemlig snørklet – og den er brolagt med lige dele erfaring og refleksion. Lige dele praksis og teori. Bliv bedre, lav færre fejl, få gladere medarbejdere – hvordan gør I næste gang? Vi har fundet et hjul, som kan hjælpe.

Hjulet

Hjulet er udtryk for en proces-tankegang, ”Plan-Do-Check-Act”. Det er kort og godt en struktureret tilgang til løbende at skabe forbedringer. Det kan anvendes på alle aktiviteter og processer, og det kan bruges systematisk og struktureret, såvel som blot en fælles måde at tænke på. Definér hjulet som jeres fælles måde at håndtere processer og forbedringer på i virksomheden. Præsentér det, snak om det, hæng det op på væggen, få det ind under huden – og få jeres medarbejdere til at indarbejde det som en vane. Det er ikke raketvidenskab, men download guiden til hjulet herunder og se en gennemgang af de 4 trin.

 

Hjulet